parlament

Upravljanje informacijama i znanjem na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament 2013.

Na simpoziju „Društvo i tehnologija“ koji je potkraj lipnja održan u Opatiji svoje istraživanje predstavili su medijski stručnjaci Goran Popović, profesor na Visokoj školi za poslovanje i upravljanje s pravom javnosti „Baltazar Adam Krčelić“, Tanja Grmuša, predavačica na Visokoj poslovnoj školi, i Hrvoje Prpić, istraživač u Medianetu.

Autori u istraživanju „Upravljanje informacijama i znanjem na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament“ navode da se upravljanje informacijama u medijima temelji na novinarskoj i uredničkoj procjeni informativne vrijednosti događaja koja polazi od različitih kriterija koji određuju hoće li događaj postati vijest.

Objavljivanje političkih tema zauzima velik dio medijskog prostora osiguravajući legitimiranje političkih odluka, ali utječe i na političko sudjelovanje građana koje je sve manje. Izbori za Europski parlament doživljavaju se drugorazrednima, prije svega zbog loše informiranosti građana o unutrašnjem funkcioniranju i ustroju Europske unije. Istraživanje provedeno u ožujku i travnju 2013. tijekom službenog trajanja prve kampanje za izbore za Europski parlament u Hrvatskoj na petorim najčitanijim tiskovinama (Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Novi list i Slobodna Dalmacija), metodom analize sadržaja na uzorku od 250 članaka, nastojali su se utvrditi oblici medijskog izvještavanja o kampanji, zatim teme povezane s Europskom unijom općenito, te utvrditi pokazatelji vjerodostojnosti i objektivnosti. Rezultati su pokazali neuravnoteženo izvještavanje u svim analiziranim tiskovinama, pri čemu dominiraju manji novinski oblici, te visoku razinu vjerodostojnosti i objektivnosti u izvještavanju koja je ipak narušena dominantnim jednostranim izvještavanjem.

Foto: Press služba Europskog parlamenta

Komentirajte

Možda će vas zanimati